alkohol
Tery
Dobrý den, mám matku alkoholičku. Už 10 let pije tvrdý alkohol. Přestane vždy jen, když se její zdravotní stav zhorší na tolik, že jde do nemocnice. Myslím, že doma má dobré zázemí, máme jí všichni rádi a nevím, jaký k tomu má důvod se neustále k tomu vracet. Už nevím, jak jí mám pomoct. Zkoušela jsem snad všechno, ale nic nezabralo. Jestli jí nepomůžu, tak se tím úpně zničí. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě je pro Vás velmi náročné žít vedle někoho, kdo se systematicky ničí. Dokud ale Vaše matka nebude sama chtít něco změnit a bude vždy čekat, až se jí udělá natolik špatně, že půjde do nemocnice, je těžké něco měnit. Impulz ke změně musí vyjít z její strany. Kromě tělěsných příznaků a problémů by bylo dobré zabývat se také příčinou. Píšete, že žije mezi lidmi, kteří ji mají rádi, a že nevíte, jaký může mít k pití důvod. Pravděpodobně ale nějaký má a dokud se ten nezmění, těžko pomůže řešení důsledků. Bohužel jste blíže nepopsala, co všechno už jste zkoušela, jestli třeba byla matka i na klasické protialkoholní léčbě - pokud by na to tedy přistoupila - nebo u psychologa či psychiatra alespoň ambulantně. Zkuste tedy napsat víc a také jak jednotlivé pokusy dopadly.