závislost na mariuhanu
strašně nechci psat žádný jméno
Mám závislost na mariuhanu. Intenzivně už tak půl roku, dřív to bylo jiný.Všechny zájmy a věci o které sem se dřív zajímla mi utíkají pod rukama a tráva už je na prvním místě. Dokážu být pár dní bez ní v pohodě ale dýl jak týden už to nedám. Chodím na střední školu a už cítím že začínám i to nezvládádat. Ráda bych si s někým o tom promluvila na živo ale je mi blbý s tím chodit v Brně do podaných ruk- příjde mi že tam řeší těší závislosti na jiný drogy. Poraďte mi prosím kam s tím v Brně kde mi pomůžou. Nemám problémy s komunikací a ráda to někomu řeknu takže to nechci řešit přez net. To chci jako takovej ten první krok, víte co. Díky za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že by neměl být problém zajít do některého zařízení o. s. Podané ruce - asi by nebylo nejvhodnější kontaktní centrum, kam dochází lidi, kteří mají problémy spíš s jiným typem drog, to máte pravdu. Ovšem to neznamená, že by pracovníkům kontaktního centra Vaše problémy připadaly méně významné, ale proto že to možná není pro Vás nejvhodnější prostředí. Na Vašem místě bych zkusila třeba jejich Psychiatrickou ambulanci nebo na Denní psychoterapeutické centrum. Kontakty najdete na www.podaneruce.cz. Myslím, že to zvládnete. Zvlášť, když jste odhodlaná k tomu osobnímu kontaktu - máte pravdu, že přes internet se to řešit nedá. Z mé zkušenosti je to totiž obvykle tak, že droga, ať už jakákoli, slouží především k překrytí problémů a stavů, které člověk sám neumí řešit, nechce řešit nebo o nich ani neví. Základní problém bych viděla jinde než v marihuaně - což ovšem neznamená, že s ní nemáte problémy, pakliže píšete, že ztrácíte zájem o věci, které vás dřív bavily a přestáváte zvládat školu. Nicméně nutno dodat, že závislost na marihuaně je spíše raritní záležitost. Přeji hodně štěstí.