alkohol
Anka
Moje matka pije. Myslím si, že už řadu let. Ale nikdy to nebylo opravdu zlé. Jen mívala špatná období, kdy pila hodně-mohlo to trvat pár týdnů, ale vždy se z toho dostala a pak byla i několik měsíců v pořádku. Teď je to ale zlé. Tajně si kupuje víno a tajně ho pije, má skrýše. Už se ani nestydí. A poté, co jí otec všechno víno vylil, tak si znovu tajně koupila další. Je alkoholička.Prosím, potřebovala bych poradit nějaké kontakty na psycholocha, léčebnu...nevím. Matka s tím myslím bude souhlasit, ale bojí se, že se to na našem malém městě roznese, třeba ztratí práci...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud by na to maminka přistoupila, bylo by určitě nejlepší odjet na pobytovou léčbu. Ve Vašem případě je pravděpodobně nejbližší léčebnou Jihlava, kde je specializované oddělení právě i pro závislé na alkoholu. Myslím, že když by do léčby nastoupila, hrozí jí menší ostuda, než když bude pokračovat v pití. To se totiž pravděpodobně stejně nepodaří dlouho ututlat a práci by mohla ztratit i tak. Zkuste s ní tedy promluvit o tom, jaký na to má názor. Možná by jí pomohlo nejdříve si promluvit s někým ambulantně, aby věděla, do čeho jde a aby i Vy jste měli informace. Buď se můžete domluvit na návštěvě léčrbny nebo navštívit AT ambulanci, která se specializuje na práci s lidmi s problémem s alkoholem nebo drogami. Taková ambulance existuje v každém okrese. Zkuste tedy některý z těchto kontaktů, pokud by Vám nevyhovovaly, dejte ještě vědět.