Kamarád v ohrožení
MAT
Chtšl bych se zeptat, jak mohu pomoci kamarádovi, který má 16 let a bere kždý výkend žilně perník. Je na tom už docela špatně, jeho rodiče o tom sice ví, ale jsou celkem velcí alkoholici, tak se o něho moc nezajmají. Já bych mu chtěl strašně pomoc, protože je to můj kamarád od dětsví, navíc mi tohle svinstvo(perník) vzalo staršího bráchu. Musím mu pomoct, prosím co mám dělat? Ostatní kamarádi ho už dávno odsoudili, atak na něho ůplně kašlou, jim je ůplně jedno co si dává. Je mi ho strašně líto, ze školy ho vyhodili, má jen základku. Už v tom líce skoro rok, začal loni s makem, potom zkusil perník a ten bere pravidelně každý víkend aspoň půl roku. Někdy ho vidím vysmaženýho i přes týden, to je ůplná hrůza. Prosím poraďte. Ďekuji za odpověť.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,vím, že je to pro Vás hodně těžké se na kamaráda dívat, jak se takhle ničí, ale dokud on sám nechce se sebou nic dělat, je těžké ho k něčemu přinutit. Ideální by samozřejmě bylo, kdyby byl motivovaný něco změnit a vyhledal odbornou pomoc. Podle toho co píšete mu ale zatím jeho stav asi docela vyhovuje, takže bude spíš vyčerpávající pro Vás snažit se něco změnit. Můžete mu samozřejmě nabídnout svou podporu, ale to hlavní je na něm. Kdyby měl zájem může kdykoli navštívit například K-centrum, kterých je po republice mnoho a nebo zavolat na naši poradenskou linku na tel. 283 872 186.