můžete mi odpovědět na otázku, na jejiž odpověď zřejmě s....? zajímá mne zda můžete zjistit IP adresu pc, ze kterého píšem, neboť v jakémsi předchozím dotazu ten náznak byl.

Odpověděl: Bára Orlíková
Kolegyně Eva Geblerová Vám již odpověděla na Váš předchozí dotaz, ale byl vyvěšený jako skrytý (dal se najít a otevřít pouze prostřednoctvím kódu dotazu), protože tyto informace považujeme za poměrně interní záležitost. Víte, pokud se člověk pohybuje v oblasti internetu, měl by vědět, že se IP adresa vysledovat dá - je to aspekt užívání internetu, s nímž se zákonitě musí počítat. S tím, že pochybuji o tom, že by v 99,9% případech, kdy člověk používá internet, by měl někdo jiný zájem na tom zjišťovat jeho identitu prostřednictvím zjištění IP. Na Váš dotaz odpovím takto - ano, můžeme přes našeho webmastera zjistit IP adresu počítače, odkud byl dotaz zaslán, což děláme výjimečně a jen v případech, kdy se na poradně objeví série dotazů, které působí velmi nápadně ve smyslu, že máme pocit, že poradnu jen někdo zneužívá ke svému pobavení. V podstatě nám ale ta informace moc k ničemu není, protože odpovídáme všechny dotazy bez ohledu na to, kdo, odkud a s jakým záměrem je posílá. Navíc adresa IP nám řekne jen toto: ano, uvedené dotazy byly zaslané z jednoho IP např. z Prahy 6 - víc nezjistíme a ani na tom nemáme žádný zájem. Nikdo kromě koordinátorů poradny navíc tuto informaci získat nemůže. Takže doufám, že tentokrát je pro Vás odpověď dostatečná. Možná by mě zajímalo - proč se na to vlastně ptáte? Cítíte se být touto informací nějak ohrožený?