Alkohol
Choze
Dobrý den Moje maminka je rozdvojená osobnost. Ta první klidná, inteligentní a vzdělaná je naprosto výborná. Pomáháme jí, jezdíme s rodiči na chalupu na služební cesty či dovolené, jak to jde, jelikož jsme rodinná firma. A ta druhá je někdy až skoro těžký alkoholik uvažující o sebevraždě, několikrát se pokusila spolikat nějaké prášky, vyhrožující skokem z balkónu. Nenávidí vše kolem sebe a je těžké ji uhlídat v abstinenčním období. Zůčastnili jsme se pár sezení u psychologa, ale to také odmítla. Neustále tvrdí, že to sama nevzládne, ale dokáže říci přesně co chce. Je pravda, že za ta léta pití udělala pokroky, je déle střízlivá než opilá. Dost často se utápí v minulosti v neschodech s tátou. Také asi nezvládla změnu doby, kdy dnes je vše možné a za totality si naši nemohli nic dovolit nika jíti či vyjet. Nevíme jak dále, ale naděje umírá poslední a snad to nějak zvládneme.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, že naděje určitě umírá poslední, ale taky asi už musíte být celou situací dost unavení. Možná když zklamal jeden psycholog neznamená to, že by žádný nemohl pomoci. Také mě napadlo při čtení Vašeho dotazu, jestli by Vaší mamince nepomohla nějaká pravidelná a dobře naordinovaná farmakologická léčba, tedy jestli by nebylo lepší navštívit spíš psychiatra? V každém případě by asi bylo dobré být s nějakým odborníkem v kontaktu, i proto, aby se Vám dostávalo ještě síly ji podporovat v obdobích, kdy se jí daří abstinovat.Určitě to nevzdávejte, přeji hodně síly a trpělivosti.