Prosac
Marťa
Jsem 3 roky závislý na pervitinu, ale v poslední době jsem braní hodně omezil (1-2x do měsíce,někdy i méně). Je sice fajn pocit, že se toho dokážu vzdát i na delší dobu než na několik dní, mám však menší problém-vzpomněl jsem si, proč vlastně beru - míval jsem a znova mám poměrně nepříjemné deprese, na které mi zabíral jen ten perník...:-D Nechci tuto drogu plnou překvapení nijak obhajovat, nemůžu říct, že bych s ní měl jen příjemné prožitky, ale na deprese mi opravdu zabírala, po celou dobu jsem vlastně ani nevěděl, co to je. Nebyl bych dobrý příklad "feťáka" - chronické bolesti hlavy mi vyléčila extáze a na deprese beru piko, ani tak nemám zájem na udržování své závislosti, na druhou stranu pokud se nenajde nic jiného, vrátím se chtě nechtě k fetování, vybral jsem si tuto cestu místo zvažované sebevraždy. Abych se také dostal k dotazu - neví někdo z vás nebo někdo z vašich kolegů, jaké jsou zkušenosti z léčby depresí lékem Prosac? Vyhledal jsem si o něm nějaké informace a způsob, kterým funguje, mi velice připomíná účinky amfetaminů (tj. zdají se být stejné), tak mě velice láká vyzkoušet si zabít deprese Prosacem místo sebe perníkem:) Je možné, že právě tento účinek, jenž je v podstatě stejný jak u Prosacu tak u Pervitinu mě mých depresí zbavoval. Hlavně mi neříkejte, že mám jít k psychiatrovi, tam půjdu stejně, Prosac si narozdíl od pika neseženu kdekoliv, chtěl bych také vědět, jak je to u tohoto léku se závislostí v porovnání s pervitinem - ta stoprocentně vznikne a nechci z bláta do louže, že:) Předem dík za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, prosac (fluoxetin) by mohla být dobrá volba. Konec konců, dobrá volba by mohlo být i jiné antidepresivum. :-) Jinak riziko závislosti na fluoxetinu není velké, ve srovnání s pervitinem zcela zanedbatelné. Z bláta do louže to rozhodně nebude. Navíc, jako antidepresivum mívá na depresi z dlouhodobého hlediska dosti dobrý vliv. Antidepresiva se většinou užívají dlouhodobě, neboť jejich efekt se rozvíjí asi měsíc, pak depresi zaléčí, pak celkově stabilizují a aby to vydrželo, tak se vysazují po 6-12 měsících. Stačí? :-)