Ganja vs. inteligence
hannahhh
Mám 2 roky přítele, ž jsme spolu začali který když jsme spolu začali chodit (2 roky),tak začal hulit. Dříve ale málo a teď si dává tak 3-6 brk denně. Za tu dobu se strašně změnil a mě připadá, že jeho inteligence docela znatelně poklesla a je úplně "vymaštěnej" je to možné??Třeba já hulím tak 1-2brka za týden a nepřijde mi že bych s tím měla problémy (kromě toho, že se nedokážu soustředit třeba na učení). Díky za odpověď :-)

Odpověděl: Bára Orlíková
Užívání konopných drog nezpůsobuje snížení inteligence. Může způsobit potíže v některých dílčích intelektových schopnostech - potíže s pamětí, obtíže s pozorností a soustředěností. Myslím, že stav Vašeho přítele je spíš způsobený tím, že je v podstatě permanentně intoxikovaný. A v tom případě nelze úplně očekávat nějaké intelektuální výkony, spíš se dá čekat poněkud svérázné uvažování a zpomalenost. Obvykle tyto potíže (zmatenost, nesoustředěnost, "vypatlanost" a tak dále) zmizí po krátké době, jakmile dotyčný přestane konopné drogy užívat. Podívejte se do textu Vliv konopí na zdraví na www.drogmem.cz / Memy. Tam najdete některé další podrobnosti. Je logické, že při Vaší intenzitě kouření marihuany nemáte takovéto potíže nebo jen v minimální míře. Myslím, že Váš přístup je rozhodně méně riskantní než u Vašeho přítele. Víte, člověk občas tou permanentní "zhuleností" může řešit nějaké potíže, které ho trápí a se kterými se není schopný vyrovnat. Tím netvrdím, že se to musí týkat Vašeho přítele, ale ze zkušenosti vím, že se často stává, že užívání drogy (jakékoli) může mít takovýto podtext. Kdyby se člověk totiž cítil po všech stránkách fit a spokojený, asi nebude mít potřebu vykouřit několik jointů denně. Ale to už jen na okraj. Když byste chtěla, můžete kdykoli znovu napsat. Zatím se mějte hezky.