USA
Engine
Zdravím, chtěl sem se zeptat jestli když poletim letadlem z Ameriky a vzal bych si něco šluku třeba misto baterky do mobilu jestli by se na to přišlo při kontrolach.Díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Kontroly na letištích jsou poměrně přísné, obzvláště pokud letíte do USA. Možná by Vám to našli. Možná taky ne. To Vám opravdu nejsme schopni říct a ani Vám na těchto stránkách s dovolením nebudeme radit, jak to udělat, aby u Vás drogu nenašli - to není zcela účelem této poradny. Ovšem nelegální převoz jakékoli "omamné a psychotropní látky", která je uvedena v příloze 167/1998 Sb. O návykových látkách (což se týká i konopných drog), je trestný. A je lhostejno, v jakém je to množství. Protože v tomto případě by již nešlo o pouhé držení drogy, kde se rozlišuje, zda se jedná o malé množství (a pak je to jen přestupek) nebo o "množství větší než malé" (a pak je to trestný čin podle § 188). V tomto případě by se jednalo o § 187 trestního zákona a tam už jsou trestní sazby vyšší než u § 188. Více informací o zákonech a jejich přesná znění najdete pod rubrikou Drogy a zákony na této stránce. Být Vámi bych to nezkoušela. Protože by se taky mohlo stát, že Vás nechytnou tady, ale až v USA a řekla bych, že svou dovolenou nebo pracovní či studijní pobyt v USA nechcete mít zpestřen pobytem na policejních stanicích nebo ve vazební věznici v Americe. Takže opatrně.