Hlaseni z Kladna, pozdrav Monice
Eva
Dobry den, dnes dostal Dan ultimatum. Stehuju se pryc a vratim se az bude cisty nebo bude v lecebne ci komunite. Nejlepsi reseni pro nas oba, neni to rozchod a budu v bezpeci pred nim a zrejme je to posledni sance k jeho zachrane. Jeho rodina mu nepomuze, zadnou "poradnou" nema. Nejenze si tu lecebnu do ted nezajistil (ze musi pockat na posudek, ze musi tamhleto a tamhleto, vysledek zadny), ale jeste si byl vcera pro herak (dosly tramaly) a to ma dnes nastoupit do prace. Pravdepodobne me s umyslem s drogama prestat houpal. Zrejme zacne herak prodavat, sazba je az 12 let, ale jeho pry urcite nechyti, takze je to v pohode. Ted me ceka par "technickych" potizi, treba nemam na podnajem, kde tak rychle neco najit s kockou, co kdyz me vyhodi z prace (uz nechteji asistentku, co neumi anglicky) apod. Posilam Vasim prostrednictvim pozdrav Monice a ze drzim palce, at se ji podari situaci vyresit, treba se Petr rozhodne rovnou zustat v Praze, herak je pro ne lepsi nez nejaky prasky a jeste pracovat. Ze je jeji pritel narkoman, bych te rodine nerikala, vyhodi vas oba a jeste na vas poslou policajty. Leceni nebo ja je asi jedina moznost. Dulezita zivotni zkusenost, to nepochybne. Mejte se, pane doktore, a at vam to v praci hezky utece. A at k Vam chodi hodne klientu, kteri budou patrit k tem vylecenym 4%. Eva P.S. Opet spise povzdech nez otazka:-)

Odpověděl: Jakub Minařík
No, je to zkušenost. Teda myslím pro vás a možná i pro Dana. Ví sic jen bůh, jak to dopadne, ale mám pocit, že to rozhodnutí, které jste přijala je rozumné. Myslím že dává šanci vyklouznout z bludného kruhu nejen vám, ale i Danovi. Třeba se to podaří.
S tou ouspěšností to není taková trága. Jde jen o to, jak pozorujete statistiky. Pravda je asi taková, že
většina lidí přestane sama. Někteří dříve než se rozjedou, jiní později, protože zjistí, že je to nebaví, nebo jim to hodně nevyhovuje.
Z těch co nastoupí na léčbu zase značná část uspěje. Mnohody ne napoprvé, ale později. Léčba ze závislosti je proces, který trvá mnohdy dlouho, ale bývá úspěšný. Rozhodně častěji než ve 4%. Realistické číslo se pohybuje určitě nad 30% (pro případné hnidopichy-s rezervou, záleží na úhlu pohledu a stanovených kriteriívh). To ale neplatí pro jednotlivou léčbu, ale pro celý proces.
Těch kteří zůstanou u braní dlouhodobě nebo natrvalo je jen zlomek z těch co začínají a relativně malá část těch kteří berou pravidelně (pro ty, kteří by si tím chtěli obhajovat svoje braní-pro vás to neplatí; tu mají ti, kteří na to, že jich se to netýká, nikdy ani nepomyslí :-(((((()
P.s. Hodně štěstí v každém případě. :-)))