Trapenie z holkou.
Vodo
No moj dotaz...Mam dievča ktore je narkomankou...hmmm ked tak o tom rozmislam tak je to asi nyjvistiznejsie pomenovanie..Liecila sa,a poslednu rec. mala okolo vianoc..Teda az do poslednej doby!!!Bola zavisla na perniku a myslel som ze skoncila..Trapi ma to pretoze sme sa do seba zymilovali..no po case to na nu pride a ona proste "zmyzne"Ani si neviete predstavit ako mi je...Naposledy (včera) si že vraj išla sadnut z kamaratom na chvilku a vecer mala prist ku mne...Neprišla...bol som za nou v praci...ani tam neprišla...Takže je to jasne.Moj dotaz je jednoduchy,mam to vobec skusat dalej..je šanca že ma prestane trapiť.alebo proste bude fetovat do konca...?Liečena bola,a chodi na konzultacie ale neviem ci jej to pomaha.Poradte mi ako sa mam spravat,ako žit z takym človekom?Je mi z toho smutno. ďakujem vam zže vobec mate tieto stranky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Chápu, že je to pro Vás složité. Ale vypadá to, že Vaše přítelkyně se skutečně docela rozjela. Pokud nepřišla ani za Vámi, přestože jste byli domluvení a dokonce ani do práce, tak je vidět, že má opravdu velký problém. To, že byla v léčbě ještě neznamená, že je problém jednou pro vždy vyřešený. Nikdo nemůže zaručit, že se dotyčný k drogám nikdy nevrátí. Ovšem jsou samozřejme strategie, které mohou to riziko snižovat. Píšete sice, že dochází kamsi na konzultace, ale mám za to, že je to spíše bez efektu, ať už z důvodu špatné spolupráce Vaší přítelkyně s konzultantem nebo z jiných důvodů - jinak by asi nezačala opět brát. Navíc - těžko říct, zda tam opravdu chodí. Myslím, že nemáte mnoho na výběr - buď se smíříte s tím, že Vaše přítelkyně bere pervitin a nebo jí budete muset říct, že za takových okolností s ní být nemůžete. Že ji podpoříte, pokud se rozhodne k opětovné léčbě, ale že se musí k tomu rozhodnout sama. Protože jinak se z toho zblázníte - jestliže přítelkyně o pomoc nestojí a znovu se rozjela, tak to Váš vztah těžko přežije. Je mi líto, že pro Vás nemám jinou informaci a že musím být takto upřímná - ale mluvím ze zkušenosti z praxe. Zkuste to ještě promyslet. To, že se přítelkyně znovu dostala do drog neznamená sice, že už se jí nikdy nepodaří přestat, ale nevypadá to, že by to mohla a chtěla teď zvládnout sama bez léčby. Myslím, že jí prokážete větší službu informací, že za takovýchto okolností je pro Vás vztah nepřijatelný než když se jí bude snažit zachraňovat proti její vůli. Držím moc palce a kdyžtak napište, jak to vypadá. Přeji hodně štěstí.