coaxil
kona
Dobrý den, mám dotaz ohledně léku Coaxil. Užívám ho 3x denně druhý měsíc, jeho účinky nijak výrazně nepociťuji. Zajímá mě jaká je interakce s alkoholem, jestli neruší účinky.. Díky za odpověď. Přeju hezký den!

Odpověděl: Jakub Minařík
Alkohol obecně není dobré s psychofarmaky kombinovat. Jejich účinek může různě modifikovat. Takže je dobré s ním nakládat opatrně a pokud možno jej pít s mírou. Obecně platí, že sklenka piva po obědě paseku jistě nenadělá, 6 piv každý večer zase ano. Konzumaci alkoholu výrobce striktně zakazuje, důvodem je spíše riziko interakce léku s alkoholem jako tlumivou látkou na centrální nervový systém. Nedoporučení se bude tedy týkat spíše těžších intoxikací. Je dobré ale nepít vůbec. :-) Osobně si nejsem vědom žádného specifického důvodu (vyjma toho výše) proč by alkohol měl efekt léku rušit. Studii na toto téma také neznám.