léčení
Iva
Dobrý den, prosím o další radu ohledně syna Jaroslava, kterého jsem následující den, co utekl z komunity, (rozbil dveře oceovou trubou, protože nikdo nebyl doma a byla mu zima ) odvezla zpět do Kosmonos, (byla jsem tak dohodnuta s primářkou). Ta mu nasadila léky, bohužel po 8 dnech syn utekl i z léčebny, druhý den jsem ho ráno našla doma - už chce být jen doma, nikam ho zpátky nedostanu.) V léčebně mi psycholožka potvrdila, že nemůže být ani doma (nemá představu o tom, co má dělat, jen že bude pobírat sociální) a že ho nemohu vyhodit na ulici, že to ani nepochopí. On do léčebny odmítá jet, že ho tam spolubydlící mlátí a že to jsou blázni, a on je normální. Prosím , poraďte. zda bych ho měla zkusit odvézt někam jinam, nebo co udělat. Děkuji moc..

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že po synovi můžete chtít, aby nějak přiměřeně fungoval, tzn. chodil do práce, pomáhal doma, ... Pokud nebude, tak s vámi nemůže bydlet, .... Myslím, že tohle je jediný model, který by mohl v takovéto situaci pomoci. Obávám se, že jiná rozumná rada neexistuje. Kdyby byl syn nějak neschopný normálního fungování a nebo byl nebezpečný, tak by měli tendenci si ho v léčebně nechat ať chce a nebo ne. Ale tak to zdá se není. Takže jediné, co může zabrat je váš tlak. Když byste chtěla s tímhle poradit, tak je nejlépe obrátit se na nějaké poradenské centrum pro drogově závislé. Mívají s takovým postupem spoustu zkušeností. :-) Držím vám palce. P.s. Kdybyste nevěděla kam se zajít poradit, tak napište odkud jste, zkusím vám kontat vyhledat.