čichání plynu ze zapalovače
zuzana a gábina
Ahoj, pracujeme v nízkoprahovém klubu. Setkáváme se v poslední době častěji s tím, že klienti čichají plyn ze zapalovačů. Navíc prý k tomu pijí alkohol. O drogách máme celkem přehled, ale tohle je pro nás novinka - potřebujeme se informovat o účincích, nebezpečích atp. čichání plynu (+ kombinace s alkoholem). Díky za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Obávám se, že s tímto také nemáme úplně mnoho zkušeností. Plyn do zapalovače má podobné účinky a rizika jako jiné těkavé látky včetně toluenu (viz informační text pod rubrikou Těkavé látky). Poškozuje především sliznice, plíce a může způsobit nevratné změny CNS. Samozřejmě je zde riziko předávkování z důvodu špatné odhadnutelnosti dávky. Alkohol účinek bude potencovat, takže pak je odhad vcelku nemožný. Na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti jsem Vám našla článek z tisku, který se tomuto tématu myslím vcelku na úrovni věnuje - http://www.drogy-info.cz/article/view/81/1/130/#16339. Další informace byste našly v knize Tyler: Drogy v ulicích, kde autor věnuje tomuto problému celou kapitolu a informace jsou dle mého názoru taky poměrně kvalitní. Víc vám v tuhle chvíli asi poradit nedokážu. Přeji hodně štěstí.