kokain
Dobrý den, mám 22-letého syna, o kterém jsem se od jeho kamarádů dozvěděla, že bere kokain. On na přímou otázku nechce odpovědět, nebo to rozhodně popírá. Je nějaká možnost, jak se dozvědět pravdu? Jak by se měla rodina (já, můj přítel a ml.syn) zachovat, případně jak mu pomoci? za odpověd děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, vzhledem k tomu, že nezmiňujete, že by se synem byly nějaké obtíže, kromě toho podezření, tak bych s tím pátráním po pravdě byl opatrný. Můžete tak nadělat i více škody než užitku. Drogová závislost je onemocnění, které se rozvíjí dlouho a většina těch, kteří drogy okusí je opustí, prostě proto, že je přestanou bavit. Syn je spíše ve stadiu experimentů, protože jinak byste psala o jiných věcech. Všimla byste si sama že hubne, nespí, nejí, nepracuje, courá se po nocích, utrácí velké objemy peněz, odnesl vám video do zastavárny, .... Možná že vaše dotazy mohly jako intervence stačit, spíše bych syna pozorně sledoval, jak se situace vyvíjí. Kdyby se znova objevily nějaké problémy, tak bych uvažoval o tom jak to řešit. Zatím bych po synovi chtěl, aby fungoval. Pomáhal doma, podával studijní výsledky, přispíval na domácnost, ... To je nejlepší prevence v takovéhle situaci a nějaké selhávání v běžném fungování je nejcitlivějším indikátorem problémů Existují samozřejmě toxikologické testy na kokain, ale: 1. Kokain má velmi krátký biologický poločas, musí být tedy provedeny druhý max. 3 den po intoxikaci, jinak nefungují. 2. Musíte být schopni odebrat moč tak, aby byla zaručeně syna. Není to žádná sranda. 3. Odpovězte si na otázku, co uděláte s pozitivním výsledkem. Když vám třeba syn řekne, ať si ho strčíte za klobouk. A nebo neřekne nic, ale problém s drogama na vás přesune. Rázem není zodpovědný za to, co se děje, je to na vás. On za nic nemůže, nic s tím neumí udělat, protože je závislý. P.s. Doporučuju trpělivost a syna sledujte. Dlouhodobě. Nejde o nějaké jednorázové excesy ale o trvalé zhoršení. Na to byste si měla dát pozor. A kdyby bylo třeba, napište. :-)