lexaurin vs. defobin
bushi
Dobrý den, mám pár otázeček ohledně lexaurinu a defobinu. 1. Jaký je mezi něma rozdíl a který je účinější (při úzkosti,nervozitě) 2. Co se děje při kombinaci těchto léků s alkoholem a marihuanou? 3. Můžou škodit člověku? (paměť...) Předem děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Oba léky patří do skupiny anxiolytik a sedativ, tzn. oba budou dobré na úzkostné stavy. To, jak bude konkrétní lék fungovat, záleží na spíše na individuelní vnímavosti pacienta, možná bych defobin dal spíše tam, kde je třeba odstanit úzkost, lexaurin tam, kde je třeba pacienta zklidnit. Kombinace s alkoholem je u obou léků nebezpečná, může dojít k zástavě dechu. Kombinace s marihuanou tohle nebezpečí nemá, může zase prohloubit stav zmatenosti při intoxikaci. Poruchy paměti se vyskytují obyčejně při protrahovaném užívání vyšších dávek a nebo dávek terapeutických u starších pacientů. Po vysazení obyčejně odeznívají.