závislost a národnost
Roman
ahoj, k obhajobě své bakalářské práce jsem dostal záludnou otázku se kterou si nevím tak úplně rady. Píšu o terénní práci s romskými uživateli drog a otázka zní: jaký má vztah národnost a vývoj závislosti? mohli byste mi s tím trochu pomoci?

Odpověděl: Bára Orlíková
Obávám se, že tato otázka je poměrně široké téma. Pokud píšete bakalářskou práci z této oblasti, možná máte k tématu více dostupné litaretury než my, takže nevím, jak Vám ve stručnosti odpovědět. Našla jsem Vám tento odkaz - www.drogy-info.cz, což je web Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti (pod Radou vlády pro koordinaci protidrogové politiky). Vydávají bulletin pod názvem Zaostřeno na drogy a číslo II / 2005 má název "Užívání drog v národnostních menšinách v ČR - Souhrn dostupných informací". Ke stažení je elektronická verze ve formátu pdf. V literatuře, která byla použita k vypracování tohoto bulletinu, najdete nejspíš nějaké další zdroje, ze kterých můžete čerpat. Jinak přeji hodně štěstí při obhajobě Vaší práce. Věřte, že je dobré se na to skutečně připravit - mám nedávnou zkušenost s obhajobou diplomové práce... :)