trava
eva
Mám v úmyslu zkusit marihuanu. Jen tak, ze zvědavosti. Ráda bych věděla, kolik jointů můžu a v jakym časovým rozmezí, abych se na tom nestala závislá? Za jak dlouho pominou účinky? A za jak dlouho bude úplně pryč z těla?

Odpověděl: Bára Orlíková
Možná by nebylo od věci začít tím, že si pořádně přečtete texty o konopných drogách pod rubrikou Cannabinoidy na těchto stránkách. Pak si rozmyslete, jestli opravdu na této zkušenosti trváte. Pokud na tom nadále trvat budete, tak věřte, že Vám bude bohatě stačit si párkrát potáhnout z jointa. Záleží samozřejmě na tom, jak potentní model marihuany to bude - míněno ve smyslu obsahu THC, tedy účinné látky. Ale rozhodně bych byla být Vámi opatrná. Účinky obvykle sice pominou po pár hodinách, obvykle do 2 - 4 hodin, ale mohou být pro nezkušeného uživatele překvapující. Pokud to přeženete, pravděpodobně Vám bude dost zle - a pocity, které člověk při intoxikaci marihuanou zažívá, jsou umocněné - takže pokud se Vám rozhoupe žaludek nebo Vám začne bušit srdce, tak se za normálních okolností nic moc neděje, ale pod vlivem trávy může tento dojem znásobený a může Vás vyděsit. Závislost na konopných drogách je velmi výjimečná i při intenzivnějším užívání, takže po jednom experimentu Vám jistě nehrozí. Ovšem to neznamená, že konopné drogy nemají i jiná specifická rizika. Zkuste si přečíst text Vliv konopí na zdraví na www.drogmem.cz / Memy. K Vaší skryté poznámce - zájem o drogy ještě neznamená nějakou genovou úchylku. Myslím, že to spíš patří k věku - nepíšete sice kolik Vám je, ale předpokládám, že jste ve věku studentky střední školy nebo něco okolo. To prostě člověk mívá tendence leccos vyzkoušet. Ovšem je dobré si dát pozor na to, abyste opravdu měla objektivní informace o tom, co chcete zkoušet, včetně všech rizik. Je to jen Vaše rozhodnutí. A k tomu, co píšete o sobě a o svém zázemí... užívání drog má mnoho příčin. Rizikové nejsou jen ty rodiny, které jsou rozbité a rozvrácené, ale i ty, kde to na první pohled funguje. Riziko drog je nejen pro lidi se základním vzděláním, ale i pro ty, co mají vysoké školy. Jak pro ty, kteří jsou úzkostní, tak pro ty, kteří si myslí, že nemají žádný problém. Takže s tímhle hodnocením opatrně. Když byste chtěla v rozhovoru pokračovat, ještě napište. zatím přeji hodně štěstí a dávejte na sebe pozor.