Extáze
Tom
Dobrý den, chci se zeptat, jestli při dlouhodobějším užívání extáze může dojít u mužů v pozdějším věku k impotenci jako například u THC? Taky by mně zajímalo co si myslíte o látce L-Tryptofan? Myslíte že skutečně účinně doplňuje hladinu serotoninu v mozku po užití extáze?

Odpověděl: Pavel Kubů
Impotence nepatri mezi rizika dlouhodobe konzumace XTC ani cannabinoidů. Pochopilne, ze toxicka zatez dlouhodobeho uzivani XTC muze vest k takovym porucham zdravi, ktere nasledne zapricini i poruchy potence. V pripade cannabinoidu se stale vedou odborne polemiky o tom, zda k nejakym porucham potence v dusledku jejich konzumace dochazi, ci naopak nektere telesne funkce souvisejici s potenci zlepsuji. Zatim neexistuje potravinovy doplnek, ktery by ucinne snizoval toxicke poskozeni serotoninovych a dopaminovych neuronu v dusledku konzumace XTC. Vzhledem k individualne rozdilne citlivosti jak vuci poskozeni neuronu po XTC, tak ucinku L-Tryptofanu na regeneracni funkce centralni nervove soustavy, ale nelze vyloucit, ze u nekterych jedincu muze napomoci uleve pri poruchach nalady typicky 2-4 dne po intoxikaci XTC.