deprese a marihuana
Šima
asi pět let kourim marihuanu v prumeru asi trikrat denne mam velke deprese stavi strachu a uskosti az panickych.vim že je možné že je to spusobeno marihuanou tak jsem asi před týdnem přestal nicméně vím že efekt neni okamžity tak čekám.muj dotaz je kdy muj mozek naprosto vystrizlivi a nebude jiz marihuanou ovlivněn abych věděl jestly to bylo nebo nebylo spusobeno marihuanou.chtěl bych také vědět jestly je specijelne na tyto stavi spusobene maryhuanou nějaká medikace. Prosím o odborný nazor založený na duvěryhodné studii. předem dekuji s úctou

Odpověděl: Jakub Minařík
Důvěryhodnou studii vám asi nenabídnu. Mohu vám ale nabídnout pohled psychiatra. Marihuana, podobně jako jiné drogy ze skupiny halucinogenů katalyzuje to co se v nás děje. Kvůli tomu je ostatně dobré doporučení užívat tyhle látky jen za optimálního stavu mysli a vnějšího prostředí (set a setting). Ve vašem případě marihuana nemusí depresi způsobovat, ale může depresivní nastavení umocňovat. Stavy úzkosti a panické ataky mohou být přímým důsledkem užívání konopných drog. Je to celkem běžný stav, v akutní podobě jej dříve či později prožije většina "huličů", u některých stav může přetrvávat. Léčba je běžná jako se užívá u jiných psychiatrických onemocnění. Antidepresiva, anxiolytitika, vzhledem k tomu, že je více než pravděpodobné, že je stav způsobený konopnými drogami, tak abstinence. Doporučoval bych i od jiných drog, včetně alkoholu. Na zklidnění můžete zkusit meduňku lékařskou. Kdyby to nepomohlo, napište, nakontaktuji vás na nějakého psychiatra. :-)