Jana Slavikova
Dobry den, prosim o pomoc, jsem socialni pracovnice a mam klienta, ktery v sucasne dobe abstinuje, konci locbuu v lecebne a po ni chce jet do Londyna. Nasla by se tam nejaka AT poradna nebo skupina anonymnich zavislych? Popr. nemate nejakou adresu na internetu, kde hledat? Moc dekuju Jana Slavikova

Odpověděl: Bára Orlíková
Konzultovala jsem přes internet Váš dotaz s bývalou kolegyní Mgr. Petrou Brychtovou, která v současnosti pracuje v londýnském metadonovém centru. V Anglii bohužel neexistuje klasické doléčování jako v ČR, kam by klient mohl jen tak přijít. Do ambulantní péče potřebuje mít doporučení lékaře. Může docházet bezplatně na skupiny Anonymních narkomanů, kontakty najde na www.ukna.org. Jinak Petra Brychtová nabízí, že by klient mohl na první schůzku zajít za ní do jejich centra. Mohl by mluvit s ní, tedy s českou terapeutkou, která by mu poradila ohledně nejvhodnější péče, případně by si ho vzala do péče sama - ovšem s tím, že centrum, ve kterém pracuje, je něco jako kontaktní centrum, tedy by se klient nutně potkával s lidmi, kteří berou drogy, což je samozřejmě riziko. Ovšem zas to má výhodu, že by mohl konzultovat v češtině. Navíc kolegyně je bývalý terapeut z Doléčovacího centra SANANIM v Praze, takže problematiku následné péče ovládá dokonale. Adresa je CDP, 231 Old Kent Road, London SE1 5LU tel: 0207 237 7000. Přeji klientovi hodně štěstí.