Subutex
lenka
Dobrý den,ráda bych se zeptala na pár věcí ohledně subutexu.Budu ho brát se svým přítelem skoro už rok.Vůbec nevim proč ho beru.Když jsem si na začátku vzala (nitrožilně) 1mg tak jsem to cítila,dnes si dám 8mg a nic.Mám akorát strach přestat brát.Je mi 25 a od 16 do 19 jsem užívala heroin,takže vím jaký je absťák.Může se stát že na mě žádná krize nepřijde?A jak je možné že dnes už vůbec nic necítím,ani po 8 mg?Jaký je rozdíl mezi nitrožilnim aplikováním a rozpouštěním pod jazykem?Děkuji za Vaši odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
8 mg subutexu je celkem dost, vysazovat musíte postupně. Doporučuji redukci na 50% každých 14 dnů. Pokud chcete subutex vysadit je nezbytné, abyste jej užívala pod jazyk. Pokud si jej aplikujete injekčně, tak napřed přejděte na aplikaci pod jazyk, pak teprve začněte vysazovat. Důrazně doporučuji subutex užívat v jedné dávce, nejlépe ráno. Má dost dlouhý poločas, bez obtíží pokryje 2 dny. Pokud je užíváte ve více dávkách, přejděte napřed na aplikaci 1x denně. Pokud se rozhodnete vysadit, tak myslím žádný vážný problém nehrozí. Jen musíte být připravená na to, že vás začne lecos pobolívat. Je to normální a časem se to zmírní a na jiné věci si zvyknete. Mají to tak normálně všichni lidi, kteří neberou opiáty. Rozdíl mezi injekční a sublingvální aplikací je hlavně v rizikovosti - injekční užívání je mnohem rizikovější, než jakékoliv jiné. Taky v tom, že při injekční aplikaci se mnohem hůře subutex vysazuje. A taky - pokud ho cucáte, působí lépe, sice pomaleji nastupuje, ale efekt je dlouhodobější a stabilnější.