otázka
Shakazulu
Mám na vás niekoľko otázok. Kamarát mi ponúkol na výber 2 drogy, kokaín a crack. Len tak aby som si dal, nie je to žiadna ponuka: teraz 2x zadarmo a potom cash. Ja užívam drogy len sem-tam, aj keď poslednú dobu sa to stupňuje, ale stále to zvládam. Budem presnejší: alkohol 2-3x v týždni (asi 2 roky), z toho 1x až tak, že ráno mám silnú opicu. Trávu užívam 1-5x v týždni (asi 3 roky) a raz-2x aj hašiš v koláčiku (normál koláč, nie droga, rok). Chcel by som skúsiť aj túto novú ponuku, aj som si tu čítal mnohé informácie, ale predsa len priama otázka je lepšia: Je kokaín (alebo crack) vysoko návykový, nebezpečný pre organizmus, lebo ja ho plánujem užiť 1-2x v mesiaci, ak budú jeho účinky cool? Už som písal aj včera, ale len túto otázku a mal som šlahnutý haš, tak dnes to upresňujem. Inak, mám 21 rokov, študujem na VŠ v BA. Všetko zvládam, aj keď už som chcel prestať s hašom a moc mi to nešlo, proste ten pocit, že som si musel nakoniec dať. Beriem aj extázu, ale len na technopárty, 2x v mesiaci (rok-dva, predtým to bolo menej - raz za polrok), viac nie. Je nebezpečná táto kombinácia drog, ktoré som vymenoval? Myslíte si, že som závislý? Chcem to počuť od odborníka. Ako sa dá skončiť s hašom a trávou, keď to sám nedokážem a alkohol si dám tiež dosť často. Nie som určite závislý, ale strácam mieru. S peniazmi to zatiaľ zvládam, zarábam denne 2500 SKK a dostávam niečo aj od rodičov, takže na zábavu je vždy dosť. Pozitívna správa je, že fajčím 1 krabičku denne, pred rokom to boli 2. Ďakujem za odpoveď.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, jestli správně chápu váš výčet tak jste intoxikovaný denně, prakticky všechny dny v roce. Teď chtete přidat kokain. Zatím jen tu a tam. No, na vašem místě bych to vážil. Jeho efekt bude jistě cool, jen je celkem pravděpodobné, že budete mít problém to ustát. Jste denní uživatel drog. Počínající závislost na alkoholu, nebo spíše polymorfního rázu bych považoval za pravděpodobnou. Mé doporučení by spíše než zkoušet koks bylo: Eliminovat užívání drog, hlavně alkoholu, ext bych také doporučil po nějakou dobu úplně vynechat, konopné drogy snížit alespoń na polovic. To bych doporučil jako první, myslím realistický krok. Pak by se vidělo, co dál. :-)