marihuana
Eva z Kladna
Dobrý den, partner kouří tak 2-3 měsíčně marihuanu a také je kuřák, já kouřím trávu tak 2-3 ročně. Budeme se brát, chtěli bychom mít dítě, je nutné před plozením abstinovat a jak dlouho? Slyšela jsem, že vhodné jsou 3 měsíce. Má marihuana u rodičů kromě vlivu na potenci vliv na zdraví či psychiku dítěte? Děkuji Eva

Odpověděl: Pavel Kubů
Behem tri mesicu se Vasemu partnerovi kompletne obnovi sperma, nebude tudiz ani teoreticka moznost, ze by vyvoj spermie byl ovlivnen cannabinoidy. Vajicka jsou ve vajecnicich chranena pred vnejsimi vlivy (vcetne latek rozpustenych v krevnim obehu) tak dobre, ze uvedena frekvence koureni konopi na ne zadny, ani hypoteticky, vliv mit nebude. Vliv konzumace konopi rodici na zdravi (psychika je spolu s fyzickym a socialnim stavem soucasti zdravi) ditete je stale diskutovany problem. Objevuji se studie, ktere uvadeji nekdy az hororove dusledky (predevsim v USA) i studie, ktere jakykoliv vliv popiraji (paradoxne take predevsim v USA;). Kazdopadne konzumace jakychkoliv drog by se budouci maminka mela pred, v prubehu tehotenstvi a minimalne po dobu kojeni vyhnout.