Céčko
george
Dobrý den, můj dotaz je trochu podobný jako u kolegy. Před týdnem jsem se napil piva od člověka s hepatitidou C, tak chci vědět, jestli tu je nějaké riziko nákazy. To by musela mít krev v pivu nebo na sklenici a mě by se to muselo dostat do krve, coz je asi dost nepravdepodobne vidte??? Potrebuju uklidnit :-) A jestli tu nejake riziko precejenom je, pak by me zajimalo cca od kdy do kdy se projevuji pocatecni priznaky. Mam totiz dost zlute oci. Trpim hafo let zvysenou hladinou bilirubinu a tak nevim zda je to zas ono nebo zloutenka.. Ke gastroenterologovi se mi moc nechce, protoze sem tam prestal chodit, jelikoz mi stejne nepomuze, jen hlidal ty vysledky a to mi opravdu k nicemu neni.. Diky moc za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nákaza je nepravděpodobná. Ty žluté oči budou od teho bilirubinu. Ke gastroenterologovi bych přece jen alespoň 1x za rok zaběhl, pro kontrolu. I když to máte celý život, tak přece jen, norma to není a ta monitorace slouží k tomu, aby se předešlo vážným komplikacím. Takže ke GE běžte, vyšetřit vás může, za to nic nedáte (vlastně jen trochu krve :-). Bylo by to dobré i z toho důvodu, že případná nákaza pro vás může znamenat mnohem vážnější příhodu, než pro někoho jiného. Inkubační doba je 1/4 - 1/2 roku.