Jak dal?
Bara
Dobry den,jsem mama 18-tilete dcery,ktera ma potize s pervitinem. Kdyz jsme na to prisli,snazili jsme se dceri vyjit vstric a nabidli ji pomocnou ruku-lecba, komunita,podle toho,co se dalo sehnat. Byla nekolik mesicu v Cervenem Dvore a vedla si velmi uspesne,sama mela z toho radost. Pak nahle lecbu ukoncila na revers, tyden utekla z domu a ted bydli po ruznych kamaradech. Kdyz jsem ji videla naposledy,tak byla dost pohubla,nervozni,mam dojem,ze "asi zase bere". Nevime,jak mame postupovat dal. Bratr vymenil zamky u dveri,nechce cekat,az "nekdo" vykrade byt apod. Poradte mi prosim,co ma rodic ucinit v takoveto situaci-aby spis pomohl nez ublizil. Dekuji a pozdravuji

Odpověděl: Veronika Třasáková
Dobrý den, nepíšete nic o tom, zda jste s dcerou po dobrovolném odchodu z léčby mluvila. Proč např. odešla, jaký byl její důvod a proč se potom nevrátila domů? Je to nejsmířlivější cesta, jak se dozvědět co se stalo a jaké jsou její další plány se sebou a pravděpodobně i s rodinou. Když jste ji naposled viděla, mluvila jste s ní? A jak se k vám po svém odchodu chová? Možná cítí výčitky, bojí se přijít domů, bojí se s vámi mluvit poté, co jste ji pomohli zařídit léčbu a ona zklamala. Rozhovor je jedna z nejjednoduších a nejúčinějších možností, jak získat od dcery informace o jejích plánech a pocitech a se situací něco dělat. Nevím, jaké byly vaše vztahy před léčbou. Zda se vykradení bytu již někdy stalo nebo ne, ale pokud ano, přístup vašeho bratra je v pořádku. Také pravidla, která si předem dohodnete s dcerou, jsou potom v tomto případě oprávněná. Můžete se také obrátit na některé z odborných zařízení, které poskytuje poradenství a podporu pro rodiny a blízké osob, které jsou závislé na drogách.(Nepíšete region, odkud jste, ale v Praze je to např. Denní stacionář SANANIM, tel. 208 803 130). Přeji vám hodně štěstí a napište, pokud byste měla další dotazy.