Muj pritel a kokain
oslik
Dobry den,ocitla jsem se v trochu bezvychodne situaci,jsem temer pul roku s pritelem,ktery pracuje jako barman. Ja jsem ted momentalne v zahranici az do konce cervna s obcasnymi navstevami CR... Po te,co jsem mu vycetla,ze ma dluhy a problemy v praci a mel by uz se sebou konecne neco delat,tak mi potom v noci zavolal uplne opily,ze mi musi rict jednu zasadni vec. Ze bral kokain,ale diky me se z toho snazi dostat,ze jen ja ho drzim nad vodou a ze se z toho dostane,ze jen potrebuje cas...ze kdyz ho opustim,tak si bud neco udela,nebo do toho spadne uplne...cimz vlastne prenesl zodpovednost za nej na me...myslim si,ze s tim neprestal,protoze kdyz si prectu vedlejsi ucinky jako spanek ve dne,nespavost v noci,zadny hlad a podrazdenost-tak mi z toho vychazi,ze to bere porad...takze dalsi lez...nevim co mam delat,ale vim,ze uz ztratil mou duveru.Jak mu mam pomoct?Myslite,ze si opravdu neco udela,kdyz s nim nebudu?Info pro vetsi presnost>24let,vyuceny barman,bydli sam,kontakty s rodinou prave diky kokainu a dluhum pretrhal...Dekuji predem za pomoc...Lenka

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že bych za zcela zásadní považoval následující: Nenechte s sebou manipulovat. To co se stane a přítel udělá můžete v téhle situaci jen málo ovlivnit. Varianta že se stav nějak zásedně vylepší je hodně vzdálená. Pomoci mu můžete nejlépe tak, že mu pomůžete najít kontakt na nějaké léčebné nebo poradenské zařízení. Stačí, když nám napíšete lokalitu. Nenechte se do téhle situace moc zatáhnout. Může se stát, že se z ní budete dosti obtížně vymotávat. Také byste měla vědět, že existuje riziko, že s partnerem začnete kokain užívat. Vím že to považujete za nemožné, ale to všichni, dokud se to nestane. Držím palce, přeju trpělivost a klidně napište. :-)