poruchy paměti
Martina
Chtěla bych se zeptat,zda dlouhodobé užívání benzodiazepinů,např,rivotrilu i v nízkých dávkách může způsobovat poruchy paměti a soustředění a jaké další problémy mohou tyto léky po několika letech užívání způsobit.Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Poruchy paměti se u benzodiazepinů vyskytovat mohou, i když jsou užívány v terapeutických dávkách. Ohroženi jsou zejména lidé, kteří mají mozek již nějak poškozený, tzn. nejčastěji staří lidé. Tam se poruchy manifestují nejčastěji. Z dalších potíží, které se mohou objevit: - asi především riziko návyku a závislosti - potom taky poruchy spánku, které se někdy objeví již v průběhu užívání, rozhodně se objeví po vysazení - v průběhu užívání se taky někdy objevuje snížená motivace k řešení problémů, ono pří užívání benzodiazepinů jsou problémy takové málo naléhavé No, to je myslím to hlavní. Asi je významné říci, že většina výše zmíněných obtíží je reverzibilní, tzn. po vysazení postupně zmizí. Kdyby byli nějaké další dotazy, napište. :-)