Žloutenka a Já
Dobrý den. Před třemi dny jsem hulil s jedným známým o kterém jsem se včera dozvěděl, že má žloutenku typu C. Chtěl bych se zeptat, zda mmi hrozí, že u mě vypukne. Také bych se chtěl zeptat, jak takovou žloutenku ten kluk mohl chytit? Bral nitrožilně pervitin, byl na léčení, nyní bere znovu. Já myslel, že to je infekční choroba, takže by to od někoho zase musel dostat. Nebo to je tak, že ta žlotenka může být v nějaké špíně, když si to píchal? Já si říkám, že když si s někým nevymění jehlu, když si píchá, tak se snad nic takovýh nemůže stát? Nebo jak to prosím Vás je? Děkuju. Filip

Odpověděl: Jakub Minařík
Z hulení žloutenku opravdu nedostanete.Tedy alespoň co se týče typu C a B, ty se předáší krevní cestou, nebo z matky na dítě, typ B i pohlavním stykem (typ C takhle jen vyjimečně). Při hulení je ale možné se nakazit typem A, ten se přenáší přes trávící trakt. Ohledně nákazy vašeho přítele - pravděpodobně se nakazil při injekčním užívání, můj typ je, že si od někoho půjčil stříkačku a nebo si s někým drogu společně připravoval. To je nejpravděpodobnější cesta nákazy. Stačí? :-) Další info najdete taky na těchto stránkách v rubrice "drogy a nemoci-žloutenky". P.s. Kdybyste chtěl mít jistotu, tak se nechte na žloutenky otestovat. Je to lepší než se trápit pochybnostmi. Testy by vám měl zařídit váš praktický lékař. :-)