Dobrý den Pane Doktore. Mám na Vás takový dotaz. Mám přítele, který 7 let kouří dost pravidelně marihuanu. Chtěla bych se zeptat, jestli dlouhodobé užívání marihuany nemůže ovlivnit nějak psychiku uživetele a pak když bych chtěla založit s přítelem rodinu, tak jestli to nemá negativní vliv na vývoj plodu.Bojím se nějakého poškození apod.... Děkuji Emilka

Odpověděl: Jakub Minařík
Psychika dlouhodobého "huliče" se jistě mění. Na straně druhé, kouří již 7 let a přesto jste s ním a na nic si (alespoň v tomhle dotazu) nestěžujete. Tak soudím, že to je akceptovatelné. Jistě by byl vhdnější vyrovnaný abystinent, ale takových je, bohužel, jako šafránu. A třeba by se vám ani nelíbil. :-) Ohledně toho poškození plodu. Studie, které jsem na toto téma četl žádné vážné riziko nenaznačovaly. Samozřejmě, můžete o tom promluvit se svým gynekologem a ten vám zajistí podrobnější vyšetření, abyste měli jistotu. Na vašem místě bych se ale tak moc neobával. Tak ať je to zdravé! :-)