hiv a sex
mates
dobry den, nevim jestli jsem tu uplne spravne ale snad mi odpovite. jsem gay a i kdyz nejsem promiskuitni (je mi 31 let a za tu dobu jsem mel jen 3 partnery) tak mam sileny strach z hiv. s mym poslednim klukem jsem asi pred 8 mesici praktikoval pouze vzajemnou masturbaci a trochu oralni sex (jen obcasne "oliznuti" a nedoslo k vyronu semene do ust).nemel jsem potom zadne takovy ty priznaky podobne chripce (ani teploty nebo zdureni uzlin, ryma apod. - naopak jsem v dobe kdy se uvadi priznaky tzv. primoinfekce normalne sportoval),spise jsem zacal trpet do te doby pro me nepoznanym strachem (z hiv) a stavy jako jsou zvysene poceni,nervozita, nesoustredenost, zaludecni problemy a taky bolesti v krku pri polykani jakoby pres stazene hrdlo (ty stavy trvaly cca 5 mesicu) a pak jsem zasel k psychiatrovi,ktery mi predepsal remood, po kterem se to zlepsilo (i kdyz jsem ho neuzival pul roku ale asi jen mesic).Muj problem je asi taky hlavne ten,ze mam prehnane velky strach z hiv (ale i dalsich vaznych nemoci),ktery mi i momentalne brani mit s nekym vztah a s tim souvisejici sex.Muzete mi, prosim, napsat, jak velke riziko je pri praktikach,ktere jsem uvedl. dekuji. p.s. drogy jsem nikdy zadne nebral

Odpověděl: Jakub Minařík
Nákaza při masturbaci a tom olíznutí, o kterém píšete, je nepravděpodobná. Spíše vás zabije květník s muškátama, který vám spadne na hlavu z okna, než HIV. Váš strach ale není v pořádku, doporučil bych vám: a) Vrátit se k psychiatrovi a ty léky brát dál. Fungují spíše v dlouhodobé perspektivě a to nejen když je berete, ale jejich efekt by měl trvat i po jejich vysazení. takže to má smysl. Doporučuju. b) Zkuste následující stránku, najdete tam kontakty, zkuste si o tom promluvit s někým, kdo se tím zabývá. Trocha rozumných informací pomůže. Doporučuju národní linku AIDS: http://aids.alms.cz/aids/kontakty/info3.htm P.s. Váš strach je patologický a v konečném důsledku může napáchat větší paseku, než kdybyste opravdu AIDS dostal. Tak opravdu zkuste toho psychiatra. Držím palce, a kdyby bylo třeba, klidně napište. :-)