Vodnice a hůlo...
klubber
Zdravim dobrý den. Mám dotaz. Kouřím marihuanu a zajímalo by mě, proč (zdali vůbec) je lepší, tj. zdravější kouřit jí z vodní dýmky než z tzv. jointu. Prý se ve vodě usazují právě ty nežádoucí látky. Zajímalo by mě o JAKÉ jde KONKRETNĚ látky a jak moc se usazují tj. jak o moc je to efektivnější (nějak rozumně, nechci procenta :-) ) A další věc, proč je zdravější konzumovat marihuanu např. v jídle než v jointu. Podle mého názoru jde jen o to že to tolik "nekurví" plíce, jinak je to totéž (psychická labilita, psychozy atak, podle mě thc je prostě thc...)! Tj. když to shrnu, jakeé je Vaše doporučení ohledně konzumace marihuany, jak nejlépe ji zkonzumovat aby nejméně uškodila, tj. nejhorší potíže z toho maji stejně plíce nebo ne???

Odpověděl: Jakub Minařík
No, při hoření vznikají látky, které jsou potenciálně nebezpečné, mohou způsobit třeba karcinom plic, ... Je to jako při kouření cigaret. Pokud použijete vodní dýmku, tak se část těchhle látek ve vodě zachytí. Konkrétně se jedná o pevné mikroskopické součástí, dehet atd. Takže vodní dýmka je rozhodně bezpečnější. Navíc je kouření z vodní dýmky příjemnější. Pokud konopí jíte, tak plíce samozřejmě chráníte více, na druhé straně - intoxikace má docela jinou dynamiku a také se hůře odhaduje dávka. Takže rizika jsou jiná, nedá se přímo říci že menší. Méně škodlivé je také užívání z tzv. vaporizéru, kde se marihuana zahřeje jen na teplotu kolem 200 stupňů celsia a účinné látky se odpaří. Stačí? :-)