potřebuji poradit...
Ilena
je mi 21 let se svym pritelem spolu yijeme uz 3tim roken...ja jsem nikdy problemz s drogami a yavislosti nemela...avsak on ano,po dobu 7 let aktivne uzival opium,kterz kombinoval s pervitinem,marihuanou,alkoholem ruznymi praskz napr.diazepanz,rohypnoli..atd...take velmi casto hral automaty....nekolikrat se pokousel lecit...dochayel k psychiatrovi....v prosinci minuleho roku nastoupil lecbu do terapeuticke komunitz v Bile vode avsak lecbu po trech mesicich ukoncil..nyni uz 6ty mesic abstinuje....spolecne jsme se z Sumperskaho kraje prestehovali do Brna...nevim zda to byl dobry napad.nastoupil zde do dolecovaciho centra Jamtana,ale nedochazi tam pravidelne..porad se vymlouva,neni schopen si najit praci a v podstate neni schopen plnit svoje povinosti...opet zacal pit alkohol a hrat automaty...myslim si ze to svemu garantovi ani nerekl...opium neuziva...stale mi vycita mou praci,velmi casto me slovne napada...casto se hadame..me to velmi trapi a nevim jak mu pomoci...jak se k nemu chovat??snzyim se mu nic nevicitat ale taky mu nic takoveho netoleruji...je to docela tezka kombinace...opravdu se snazim..ale prijde mi ze cim vic ja se snayim tim je to horsi...je toho na me opravdu moc..omlouvam se ze vas timto zatezuji ale ja nemam komu se vypovidat...a moje duse je tak moc tim vsim zavalena ze vubec nevim jak dlouho to vse jeste unese....prosim poradte mi jak mu pomoci...nebo jak ho primet k tomu abz on chtel..me na nem velmi zalezi a vim ze ho nedokazu opustit i kdyz by to mozna bylo pro oba lepsi....dekuji za vas cas straveny nad mym dotozem a taky za vasi odpoved....

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že by přítel měl začít intenzivně pátrat po možnostech nové léčby. DC Jamtana byla jistě dobrá volba a myslím, že by bylo možné přes ně najít nějakou ambulantní a nebo ústavní pomoc. Na vašem místě bych do toho možná vstoupil a zavolal tam. Taky jistě mají nějakou skupinu a nebo možnost poradenstrví pro blízké závislého. Doporučuju vám to. Mohlo by to problém pomoci řešit a to dosti významně. Jinak prognosa, pokud s tím přítel nic neudělá je nedobrá.