Adelajda
Dobrý den, prosím Vás, chtěla sem se zeptat, jak poznám,zda je někdo závislý na drogách-a jak hodně. jedná se o rodinného příslušníka. v poslední době se hodně změnil a vím, že drogy bere-ale jak se ujistit ?samozřejmě se o tom nechce bavit. děkuji !

Odpověděl: Bára Orlíková
Moc informací, abychom Vám mohli konkrétně poradit, nepíšete - možná, kdybyste napsala příznaky, kterých si všímáte a proč máte podezření, že Váš příbuzný užívá drogy, mohli bychom se dostat trochu dál. Zatím Vám mohu jen doporučit podívat se do kolonky Pro rodiče na těchto stránkách - protože se na rozeznání užívání drogy nejčastěji ptají rodiče kvůli podezření u svých dětí - je tam obecně popsáno, jak se užívání drog nejčastěji projevuje. Nutno říct, že každá z drog působí různě a projevy jejího užívání jsou různé. Jak hodně je dotyčný závislý nebo není poznáte velmi těžko - spíš až podle sekundárních příznaků, jako je ztráta zaměstnání nebo vyloučení ze školy, ztráty peněz nebo drahých věcí doma, ... prostě člověk přestává být schopen normálně fungovat a potřebuje více a více peněz na drogy. Existují i testy na přítomnost drog, ale to si nejsem jistá, jestli je ve Vašem případě vhodná varianta - předpokládá to taky souhlas dotyčného s testováním. No, jen si tak říkám, k čemu Vám ta informace, to ujištění, o tom, že Váš příbuzný bere drog, bude? Co budete dělat, jestli se to potvrdí? A co když je jeho stav způsobený něčím jiným? Máte nějaký plán? Kdyžtak ještě napište.