co kde a jako?
bumbumbum
dobej den:=), mám problém,kt.se netýka až tak mne,ale proč nepomoct.Má kámoška je těžko závislá na héru,a nevím či se bojí,nebo stydí,nebo ani tak moc nechce a nehledá nějaké informace o možnostech,místach,systémech léčby.Proto Vás prosím o zaslání adres nebo tel.čísel na dobré lečebny v Praze,nebo možná lepší i mimo Prahu,aby nemohla odejít a jet si koupit.Předsa len tá Praha je malá a zajít si někam koupit není vůbec problém.Sama by chtěla přestat,jen ještě k tomu někoho blízkýho potřebuje,to vidím!Potřebuje aby jí tam trochu"dokopli".Pomozte mi,prosím.Udělám více méně cokoliv,aby jí to pomohlo(zavolám,přijedu,pošlem,koupím).Děkuji za brzskou odpověd. Vaša bumbumbum

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejlepší bude, když zavoláte nebo zajdete do Kontaktního centra SANANIM, Osadní 2, Praha 7, tel: 283 872 186 - tam by Vám (resp. Vaší kamarádce) poradili ohledně léčby nejlépe. V K-centru mají k dispozici všechny kontakty jak na pražské, tak mimopražské léčebny a mohli by doporučit kamarádce vhodný typ léčby (což ovšem předpokládá, že do K-centra zajde - třeba ve Vašem doprovodu). Jde teď o to, zda kamarádka do léčby chce - pokud není ochotná si k tomu nějaké informace najít nebo pro to něco udělat, asi příliš motivovaná není. Vy sice můžete kontakty na zařízení zjistit, zavolat tam, pomoci jí něco zařídit - ale pokud ona nebude spolupracovat, je to k ničemu a vy se tím akorát vyčerpáte. V téhle pomoci bližnímu je nutné si hlídat své hranice. Pokud by kamarádka měla zájem, je také možné zajít do Denního stacionáře SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 803 130 - tam probíhá jednak tříměsíční ambulantní léčba (klienti chodí přes do terapeutického programu a přes noc spí doma) a také je možnost docházet na tzv. motivační skupinu - kam chodí klienti, kteří jsou v podobné situaci jako vaše kamarádka (rozhodují se k léčbě a zvažují, jak na to). Další možností, pokud bere opiáty, je úvaha o substituční léčbě - nahradit heroin substituční látkou (metadon, Subutex). Zkuste si přečíst v kolonce Pomoc a léčba na této stránce o substituční léčbě. O substitučních programech by Vás také informovali v K-centru. Zatím držím Vám i kamarádce palce, kdyby bylo potřeba, zas napište.