lexaurin atp..
mario
zajimalo by me, nakolik muzou ruzna antidepresiva (ludiomil, seropram, lexaurin) ovlivnovat ,,normalni" prozivani. mam na mysli jestli treba clovek, co bere antidepresiva ma, nebo nema adekvatni reakce na stresove situace. vzhledem k tomu, ze tyto leky utlumuji negativni emoce, neni pak takovy clovek odolnejsi proti podobnym negativnim situacim, nez tzv. normalni clovek, co prasky nebere? muzou tyto leky nejak vyrazne menit lidske chovani? diky- marian, praha P.S.: a co alkohol? je opravdu nebezpecne na napr. takovy lexaurin pit alkohol? cetl jsem, ze to zvysuje ucinnost leku a cloveku je pak jeste ,,lepe", pokud si prihne, celkove se dostane do velice prijemneho stavu. ale co rizika??

Odpověděl: Jakub Minařík
Ty léky jistě prožívání ovlivňují, ale vzhledem k tomu, že je bere nemocný člověk, tak je posouvají spíše k normě. Pokud je do sebe někdo cpe jen tak pro zábavu, tak jejich efekt je těžko odhadnutelný, hlavně proto, že léky většinou užívá v jiném, než doporučeném dávkování. Je to podobně jako s užíváním drog a nebo alkoholu. Člověk může být odolnější vůči stresu, ale obyčejně jen do určité míry. Pokud stres tuhle míru přesáhne, člověk obyčejně reaguje mnohem prudčeji. Chování může být změněno dosti podstatně. Je to jako s užíváním drog a alkoholu. Kombinace psychofarmak a alkoholu může být nebezpečná hlavně z hlediska látek, které tlumí CNS. Jejich interakce s alkoholem může útlum prohloubit, takže dojde ke smrti. Obyčejně na zástavu dechu. Člověk se prostě v klidu udusí.