Jak mohu pomoct?
Miky
Zdravím Vás Moc Vás prosím mohla byste mi poradit? Chodím s jednou dívčinou a ta už asi rok bere" pico", já osobně jsem se to dozvěděl až před týdnem byl to je pro mne šok. Hlavně jsem se dozvěděl od ní a to po jejím přiznání že dříve " šňupala " ale ted si to podává nitrožilňě asi čtrnáct dní. Nevím co stím, sice chce pomoct a je si vědoma následků ( maturita,rodina a já.) ale když jde někam sama tak si to nastřelí ( dle jejího sdělení). Já osobně nemohu sní být přád jsem pořád v práci.Asi bych měl říct že je jí devatenáct a i ten věk mi moc nepomáhá ( pubertální stavy) já jsem o dvanáct let starší a tak toto je pro mne měco co nedokážu pochopit. Snažím se, čtu, povídám si sní o tom ale asi bezvýsledně. Tak Vás prosím zkuste mi tuto věc popsat, jak je možné jí pomoct, a hlavně jak se k ní chovat při a po " Tom". Zatím Vám moc děkuji Š.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, věřím, že je to pro Vás hodně složitá situace, především pokud Vám přítelkyně říká, že chce pomoci, ale na druhou stranu pro to v podstatě nic nedělá a nechá jen Vás, abyste se snažil. Asi není pro nikoho reálné druhého člověka neustále hlídat, být jen s ním a neustále se stresovat, kdy si zase dá. Ani by to nebylo účelné. Pokud chce Vaše přítelkyně něco změnit, měla by začít sama, dát Vám jasný důkaz. Tedy například udělat s Vámi plán, jak bude postupovat. Jestli naštíví nějakého odborníka, půjde na léčbu nebo na detox, jestli se přestane stýkat s lidmi, kteří berou drogy atd. Proklamovat změnu je jedna věc a začít s ní je druhá. Zkuste tedy po ní chtít konkrétní kroky. Asi by současně měla vědět, kam až jste ochoten zajít, co všechno jí ještě tolerovat. jestli jste například ochoten žít s někým, kdo bere drogy, nebo jak dlouho jí dáváte na to, aby přestala. Nemělo by jít o výhružky a vydírání, ale máte naprosté právo rozhodnout se, jestli s takovým člověkem chcete být. Pak byste měl ale také svoje lhůty sám dodržet, takže pozor na to, jak budou domluvy znít. Pokud byste chtěl celou situaci probrat telefonicky nebo osobně s nějakým odborníkem, ozvěte se na naši poradenskou linku na tel. 283 872 186, kde s Vámi kdykoli od 9 do 21 hodin může někdo mluvit.