Rizika
Red666
Dobrý den, marihuanu už kouřím asi rok. V poslední době ji kouřím jednou týdně,někdy i za delší dobu... Jaká jsou rizika mého užívání? Co je podle vás větší zatížení na organismus?- Pití alkohulu nebo kouření marihuany?

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohužel se nedá konkrétně říct, jaké má nebo potenciálně bude mít zdravotní důsledky vaše rekreační užívání marihuany. Obecně vzato, při takovéto frekvenci by Vám žádná závažná poškození hrozit neměla, ovšem nemohu to zcela přesně posoudit, protože neznám Váš zdravotní (a potažmo psychický stav). V podstatě nejzávažnějším důsledkem užívání konopných drog by mohla být jednak závislost (což je u konopí poměrně vzácná záležitost a frekvence Vašeho užívání by musela být dlouhodobější a mnohonásobně intenzivnější, nicméně - pokud už problémy tohoto typu u konopí nastanou, tak nejsou zrovna snadno zvladatelné) a jednak psychické potíže typu deprese nebo psychotické poruchy (což ovšem předpokládá predispozici k těmto duševních poruchám, ale nemohu to vyloučit, protože, jak jsem uvedla, neznám Váš psychický stav). Více se můžete dočíst na www.drogmem.cz / Memy / Vliv konopí a zdraví. Ohledně marihuany a alkoholu: Záleží na intenzitě užívání, ale obecně se dá říct, že alkohol má potenciálně vyšší rizika - kupříkladu se lze alkoholem smrtelně předávkovat, což se u marihuany neprokázalo, při závislosti vyvolává alkohol těžká zdravotní poškození a způsobuje fyzickou závislost s abstinenčními příznaky po vysazení, které mohou být potenciálně smrtelné - což u marihuany také nehrozí. Což ovšem neznamená, že marihuana žádná rizika nemá nebo že jsou zanedbatelná. Každá droga má svá specifika.