Konec legrace
Deamoon
Je mi 17 let a marihuanu hulim 9 mesicu kazdy den.Moc jsem se s touto drogou spratelil a jsem jeji priznivec. Za poslednich 9 mesicu vsak byli lehke,standartni i tezke doby,vsak vzdy se to dalo ustat.Ale poslední dobou jsem prestal dochazet ke studiu a jedine nad cem premyslim je muzika a trava. Hledam reseni jak pravidelnou konzumaci marihuany spojit s povinostmi,skolou,atd Proste nechci prestat hulit,ale hulit dal a dal i zit,jakoby najit reseni zkloubit tyto dve veci. Co vytvorit plan ci rozvrch dnu?Hulim protoze me to bavi,uz nicim jinym se moc nezabavim nezasmeju a podobne. Jsem kurak :vykourim 15 cigaret denne Od te doby co hulim jsem nemel kontakt s alkoholem,naopak tuto cestu nezavidim. Nevim,ale podle me je to jasny plus Alkohol /Marihuana Alkohol : Stav agresivni Trava : Pohodovy ,pratelsky Alkohol,lze se jim predavkovat Trava : Nejde se predavkovat Alkohol : navyk fyzicky Trava : Navyk psychicky Alkohol Kocovina Trava : Nic Navic nemluvim o autonehodach vuci alkoholu,mlacení zen pod vlivem alkoholu a podobne. Kdyz si chce nekdo zahulit,tak si chce doprat pocit blazenosti srandy a odreagovani,a ne nikde dat 20 piv poprat se v hospode,zajet do skarpy a nakonec doma zmlatit manzelku a usnout jak sliva. Muj nazor zni takto a je to muj nazor ! Kdyz jsem pravidelny kurak marihuany,zajimalo by me zdali muzu neco udelat pro potlaceni proti gardam na me plice,ci pamet,ne vsak prestat,ale mam namysli jidlo,aktivity,sport a pod. Dale pak na co davat pozor pri dalsim pokracovaním zivotem spolu s travou? Nevim jestli je toto odborn pravda,ale znam plno lidi kteri hulili travu trebas 5 let denne a po case je to proste prestalo bavit,uz nad tim moc nepremysleli,a nakonec si zahulej dnes jednou za mesic v patek.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi sám cítíte, že ten Váš výčet pro marihuaně a proti alkoholu není úplně fér. Hned jste totiž jedním dechem vyjmenoval věci, které Vás na marihuaně štvou, které Vám způsobuje a s kterými byste se rád vypořádal. Máte pravdu, alkohol způsobuje mnoho špatného, ale také je možné pít ho příležitostně, kultivovaně a bez jakýchkoli potíží. Zrovna tak marihuanu můžete kouřit svátečně, pro inspiraci, třeba i "zdravotně" (např. tolik diskutovaný vliv na Alzheimerovu chorobu), ale také můžete skončit s 20 jointy denně, ležící na gauči a koukající celý den do stropu, s naprostým nezájmem o cokoli. To bohužel není žádná utopie ani nic zas tak vzácného...Takže všeho s mírou a zkuste si uvědomit i to špatné, co kouření marihuany přináší. Bohužel se moc často neslučuje s velkou výkonností, plněním povinností a zodpovědností. Pokud potřebujete takhle fungovat, budete muset asi marihuanu trochu omezit, třeba právě na to sváteční kouření. Taky nevím, jestli považovt za ideální, že bez marihuany už se nedovedete zasmát, zabavit atd. Možná by to opravdu chtělo trochu jiné aktivity, cokoli by Vás bavilo, co Vás bavilo třeba dřív - ať už sporty, kultura nebo něco jiného. Žádné specální potraviny ani nápoje Vás neuchrání vlivu marihuany na Vaši psychiku, kterou jak správně píšete ovlivňuje nejvíc. To že na marihuaně je jen psychická závislost je výhoda jen zdánlivá. Řekl by Vám to každý, kdo se někdy pokusil přestat s ní úplně (nemluvím o těch, které přestala bavit). Nebezpečím do budoucího "života s marihuanou", který byste chtěl vést, je tedy hlavně ztráta zájmu o cokoli, tím možná ztráta práce, nedokončená studia atd. Dál taky poruchy paměti a celková zpomalenost. A pak ještě jedna velmi důležitá oblast - často na intenzivní kouření marihuany doplatí vztahy s okolím, ať už rodinou, přítelkyní, kamarády... Zkuste si to tedy probrat a zvážit, jestli by opravdu nestálo za to stát se svátečním, "pohodovým" kuřákem.