Xanax III.
Daniell
Dobry den, predem dekuji za vasi reakci na muj predchozi dotaz ohledne Xanaxu. Nyni jsem po 5 letech vysadil uplne. Kdyz jsem byl cca po 1/2 roce na 1mg zacal jsem snizovat o dost rychleji. tyden az ctrnact dnu na stejne davce. 1mg pote 0,75mg - 0,5 - 0,325 - 0,25 a jako konecnou to bylo 0,125 den po dobu jednoho tydne.l Jiz 5 den "abstinuji" uplne.. Nicmene mam stavy, kdy bych nejradeji po Xanaxu sahl. Jde hlavne o stavy - zavrati, motani hlavy, poceni az po panicky strach ze se slozim a umru:o) ano ted se tomu smeji, ale kdyz to na mne prijde..moc k smichuu mi neni. Nevim totiz jak rozeznam co muze byt po Xanaxu a co je pnicka poruch kvuli ktere jsem Xanax zacal uzivat. Moje psychiatricka mi nic jineho predepsat nechce ale tyto stavy se daji vydrzet s usilim vydrzet doma, ale v praci je to hoooodne tezke a nekdy musim odejit domu coz neni vzhledem k memu postaveni u firmy optimalni. Ted k dotazu. Je mozne uzivat rekneme Atarax, ktery je dle mych poznatku nenavykovy? Ma tento lek nejake dlouhodobejsi nezadouci ucinky? Proc ho nepredepisuji misto penzodiazepinu, kdyz je ten lek tak stary? Mate jine reseni? Proc je tak malo uzivajicich lek BUSPIRON - ten by mel take ucinkovat na podobne stavy ne? Dkuji a preji hezky den.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, v první řadě blahopřeju. :-) V druhé řadě - ta náhrada medikace je složitá otázka - atarax a buspiron by možná šly, používají se také některá antidepresiva. Jak moc a co se pro vás hodí vám nepovím, protože přece jen jsem vás nikdy neviděl a tak nedovedu odhadnout, co by se pro vás hodilo. Pokud vám ale zabral někdy atarax, tak doporučuju zkusit čaj z meduňky lékařské. Je sedativní a dosti často pomáhá podobně jako atarax. Doporučuju ho pít asi od rána, protože ty stavy vás trápí přes den, resp. přes den musíte fungovat. Zkuste to. :-) P.s. A nemáte zač. :-)