Partner a drogy
Marie
Mám problém s partnerem který bere drogy-pervitin.Psala jsem již včera,ale nevím zda jdem to zadala dobře.Partner začal bít na mě moc agresivní a vše mi kontroluje každou sms,kdo mi volá kam chodím a když jsem v práci tak poslouchám,že jsem byla za chlapama je to nesnesitelný bere peníze na domácnost mám sním dcerku k ní se chová uplně normálně,ale ke starším je to už horší.Nikdy nevím co bude zítra kdy příjde jeho ataka na mě a já aby mi neublížil musím vždy utéct z domu.Už vím že s tím nikdy nepřestane,vím že musím od něj kvůli dětem a sobě.Vždy jsem mu uvěřila,že toho nechá je to problém už několik let a já už nemám sílu v tom dál pokračovat..Děkuji za radu Marie

Odpověděl: Bára Orlíková
Váš předchozí dotaz k nám dorazil, už je zodpovězený, pro jistotu připojuji odpověď i k tomuto dotazu (ve stejném znění): Zdravím Vás. Ráda bych Vám předala konkrétní kontakty, protože Vaše situace je opravdu velmi závažná a je potřeba s ní okamžitě něco dělat, s ohledem na Vás i vaše děti, ale bohužel nevím, odkud jste. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na tyto instituce: Azylový dům pro matky s dětmi, Praha 4 - Jižní město, tel 267 913 470. Azylový dům Společnou cestou, Praha 4, tel 272 950 984. Kolpingův dům, Praha 8 - Bohnice, tel 283 850 113. Azylový dům Středisko křesťanské pomoci, Praha 5, tel 257 211 945. Azylový dům Ostrov bezpečí (utajená adresa a tel číslo, nutno se domluvit na tel 266 712 405 - Charita Praha). Azylový dům Diakonie, Praah 9 - Horní Počernice, tel 281 866 940. Nevím bohužel, jak jsou na tom s kapacitou, ale obávám se, že by Vás asi nemohli přijmout okamžitě. Doporučila bych Vám ještě předtím kontaktovat linky, které jsou zaměřeny na pomoc ženám v tísni a obětem domácího násilí - je to nonstop krizová linka centra Acorus (tel 283 892 772), nonstop linka centra ROSA (tel 602 246 102) nebo linka pomoci DONA (tel 251 511 313). Na těchto linkách by Vám poradili nejvhodnější postup, jak se ve vaší situaci zachovat, abyste se nevystavila dalšímu násilí ze strany partnera po svém odchodu z domova. Psychosociální centrum Acorus poskytuje krizové ubytování ženám - obětem domácího násilí, sídlo je ovšem utajené a lze se domluvit telefonicky. Podporuji Vás ve Vašem rozhodnutí a přeji hodně sil. Vím, že to nebudete mít jednoduché, ale věřím, že se situace zlepší. Kdybyste potřebovala mimopražské kontakty, tak buď se můžete zeptat na výše uvedených krizových linkách nebo znovu napište. Držím Vám palce.