Problémek...
Technogirl :)
Dobrý den,je mi 17 a uz 16 měsíců beru pervitin-pouze snupu, spíše víkendově,ale když mám prázdniny,tak třeba 5 dní v kuse i víc.... Zkouseli jsme s přítelem přestat,vydrželi jsme to měsíc,ale už v tom jedem zase :(...Nevím,jestli jsem na tom zavislá? Ten měsíc abstinování se dal celkem v pohodě vydržet,dokud se přede mnou nezačal někdo o peří bavit...pak jsem měla hroznou chuť zase si dát :(....Dojezdy mám čím dál tím horší a už nedávám to věčný přetvařování-myslím před rodinou a ve škole(chodím na gympl)...Nejspíš je můj dotaz hodně zmatený,ale i tak prosím-poraďte mi,mám strach :(... Děkuji moc a přeji pěkný den..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je obtížné se s tím vypořádat. Bez nějaké odborné podpory bohužel to abstinování často nevychází - člověk právě není úplně schopný odolat těm chutím si zase vzít a nemá vytvořené žádné strategie, jak tyhle situace zvládat. A nemá nad sebou ani žádnou kontrolu, která by mu bránila si zas dát - tím nemyslím, že by člověk, který se pokouší abstinovat, musel být nutně někde zavřený, ale už jen to, že dochází za nějakým odborníkem je taková pojistka. Není ale nutné se za to obviňovat, že jste to nevydržela - napoprvé se to podaří málokomu. Ohledně té závislosti - závislost vzniká bez ohledu na to, jakým způsobem si drogu aplikujete. Šestnáct měsíců je poměrně dlouhá doba, to je jedna věc, a druhá věc je, že pervitin se obvykle užívá přesně v těch tazích, nikoli denně. Na to, abyste byla závislá na pervitinu, ho nemusíte brát každý den... Někdy člověk prostě spát musí... :) A jakmile už se člověk přestává přetvařovat a začíná mu být jedno, že to ostatní poznají, tak už je to trochu varovné. Ze zkušenosti bych řekla, že se o rozvíjející se závislost jedná... ale vzhledem k tomu, že jsem Vás nikdy neviděla a nemám o Vás moc informací, nelze to brát definitivně. Nicméně - v okamžiku, kdy se to provalí, tak je největší šance s tím něco udělat - i s podporou okolí, které už o Vašem problému ví. Těžko se přestává, když to nikdo neocení, co prožíváte při snaze o abstinenci. No a ohledně Vašeho přítele - máte to tím těžší, pokud berete spolu. Jakmile bude jedn z Vás brát, tak se druhý z toho pravděpodobně nevyseká - navzájem se budete stahovat. Je to hodně obtížné se pokoušet abstinovat v páru. K té skryté poznámce - nemůžu soudit, zda ty stavy, které popisujete mají přímou souvislost s užíváním pervitinu anebo to až tak spojené není. Každopádně to objednání se k psychiatrovi považuji za dobrý nápad, protože takto přes internet Vám s tím nejsem schopná moc poradit. Jen mě napadá - stávalo se Vám to i v tom období, kdy jste abstinovala? Jestliže ne, tak by tomu pomohlo jedině vysazení pervitinu. Pokud se Vám to stává bez ohledu na užívání drog, tak bude problém asi ještě někde jinde... Leckdy začnou lidi brát pervitin proto, aby naplnili očekávání svých blízkých, byli lepší ve škole, výkonnější nebo aby se nebáli v kontaktu s lidmi... ale pervitin se po čase obrátí proti nim - nicméně příčina potíží tedy není zcela a úplně v pervitinu. Nevím bohužel odkud jste, ale když byste potřebovala, mohla bych Vám i poskytnout kontakty na kolegy, kteří jsou přímo zaměřeni na pomoc uživatelům drog a kam byste mohla ambulantně docházet. Sama víte, že když člověk začne abstinovat, není to jen tak a navalí se na něj spousta věcí, které byly pervitinem překryté. Pak je lepší někam chvíli chodit. Zatím přeji hodně štěstí. P. S. Váš dotaz jsem původně zobrazila skrytý (neobjevil se na veřejných stránkách, dostala byste se k němu pomocí kódu dotazu, který se Vám objevil při odeslání) - to kvůli té obsáhlé skryté poznámce. Pro ostatní, kteří poznámku nevidí, by odpověď vypadala nesrozumitelně. Nicméně jsem zjistila, že odpověď nebyla čtena, takže ji vyvěšuji a dostanete se k ní i bez kódu.