Marihuana
Chtěl bych se zeptat, zda při onemocnění mononukleózou může kouření marihuany nějak zhoršit stav a po jaké době je případně možné marihuanu kouřit, aby se nepoškodilo zdraví. Děkuji.

Odpověděl: Pavel Kubů
Mononukleza je pomerne vazne onemocneni, ktere zasahuje at uz primo ci neprimo radu organovych soustav lidskeho organismu. Cannabinoidy normalni cinnost techto soustav do jiste miry zatezuji. Koureni coby nejcastejsi zpusob konzumace konopi zdravi za jakychkoliv okolnosti poskozuje. Secte-li se zatez s niz se Vas organismus pri onemocneni mononukleozou a soucasne konzumaci konopi nasledne musi vyrovnavat je zrejme, ze byste mu mel ulehcit tim ze nebudete kourit, ani jej zatezovat konzumaci kanabinoidu, alespon dokud se zcela nezotavi z mononukleozy. Dobré doporučení je zcela abstinovat alespoň rok po normalizaci testů. Ten rok je doba, která by tělu měla stačit pro regeneraci. Každopádně by bylo vhodné vydržet abstinovat alespoň několik měsíců a dále užívat pokud možno uměřeně. A toxičtější látky (alkohol, pervitin, organická rozpouštědla, ...) vynechat úplně. :-)