větší než malé množství aneb jak je to doopravdy?
panker
konkrétně bych se chtěl zeptat na marihuanu, řekněme, že by u mě našli klasickej pytlíček s gramem lepšího "skunku" slyšel jsem, že i to už může být množství větší než malé, když analýza prokáže větší množství THC co je na tom pravdy? Děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Posuzované "malé množství" nebo "větší než malé množství" se u konopných drog skutečně posuzuje podle obsahu THC. Za malé množství je považováno 0,3 g THC (s tím, že za hranici malého množství je podle pokynu policejního prezidenta považováno až 20 jointů při průměrné váze jointu 1 gram a při obsahu THC 1,5 % ve využitelné sušině konopí) - celé je to tedy odvozené z laboratorní analýzy zabavené drogy, kdy se určí právě obsah THC. Ale mám za to, že jeden gram i vysoce "potentního" skunku s obsahem kolem 4 % by nemělo být považováno za množství větší než malé a pokud by Vás s tím chytli, pravděpodobně by se jednalo o přestupek a hrozila by vám finanční pokuta. Ta koncentrace THC by spíš pak měla vliv na posuzování v situaci, kdy by se jednalo o pár pytlíků marihuany, a ne jeden (kdy stejné množství venkovní marihuany a "kvalitního" skunku může být posuzováno různě právě na základě obsahu THC). Ovšem toto se týká prostého držení drogy. Jakmile drogu prodáte, předáte, převážíte přes hranice, vyrábíte (u konopí je nelegální pěstování považováno za výrobu drogy) apod., tak už je to trestný čin podle § 187 trestního zákona, bez ohledu na to, o jaké množství drogy se jedná. Pozor - když vás chytnou na ulici v okamžiku, kdy budete kouřit jointa s kamarádem a jointa si budete podávat, může to být vyhodnoceno jako předání drogy a tedy trestný čin, nikoli jako držení. Takže opatrně. Když byste chtěl vědět něco dalšího, napište.