..
Kulich
ahoj můj dotaz sem možná tak úplně nepatří,ale.. chtěla bych se zeptat jakou mám šanci sehnat práci v zařízeních pro drogově závislé,chci studovat speciální pedagogiku se zaměřením na drogově závislé.. a ráda bych ve stejném oboru pracovala... děkuju za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohužel nejde opravdu nějak v procentech vyčíslit, jaká je šance sehnat práci v oboru. Ale pokud se dostanete na obor speciální pedagogika (a specializaci etopedie - pokud vím, specializace čistě na problematiku drogové závislosti na spec. ped. není), tak by bylo asi fajn začít se poohlížet po nějaké stáži v zařízení, kde pracují s drogově závislými. Zjistíte, jestli o to opravdu stojíte, jestli jste na tu práci připravená a jestli vás to baví. Ono je to náročnější, než si člověk myslí a není to zdaleka moc velká zábava. S nějakými spasitelskými snahami se v této práci člověk moc neuchytí, je opravdu potřeba profesionální přístup a je třeba mít jasno v tom, co člověka vede k tomu, aby tuto práci dělal a musí mít jasno především v sobě... Pokud jste z Prahy, je možné absolvovat týdenní stáž třeba v Kontaktním centru SANANIM nebo v rámci Terénních programů. Mimo Prahu situaci ohledně možné praxe v těchto zařízeních neznám. Je jistě možné vyrazit na stáž i do některé z terapeutických komunit. Pak samozřejmě je šance v některém zařízení práci sehnat. Ale k tomu potřebujete aspoň započaté studium, pokud možno tu stáž a pro práci v nízkoprahových zařízeních věk min. 21 let. Jinak vás nevezmou. Hodně štěstí.