asi průšvich
Hruška
odpovídala mi Bára O. začátkem března a doporučovala kontakt.Já se tam neozvala. je mi už jedno kdo to bude číst. mám potíže vážnýho charakteru. jsem pátym měsíci. neepoznala jsem to ,protože jsem ani před tim nemestruovala. tak to je jedna věc. a pak začala jsem zase brát. Já opravdu nevím co s tím , na potrat nemůžu a každý den si říkám, že už nebudu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejsem si jistá, ale mám za to, že jste předtím psala pod přezdívkou Hana? Doporučovala jsem Vám kontakt na lékaře z gynekologicko porodnické kliniky FN Motol, který pracuje s těhotnými závislými ženami. Pokud jste v pátém měsíci, tak potrat nepřipadá v úvahu. Teď je třeba uvažovat o tom, co budete dělat dál - co budete dělat do té doby, než se dítě narodí a co bude, až se narodí. V tuto chvíli potřebujete lékařskou péči - jednak kvůli těhotenství a jednak kvůli substituci heroinu (pokud si dobře vzpomínám, byla jste asi na 2 g heroinu denně), jinak to bude velmi obtížné a riskantní pro Vás i dítě. Takže by bylo docela na místě FN Motol navštívit (MUDr. Tomáš Binder, gynekologicko porodnické oddělení - všeobecná ambulance, tel.: 224 434 267). Pak je samozřejmě možné požádat o léčbu v terapeutické komunitě Karlov, kde se mohou léčit závislé klientky - matky spolu se svými dětmi. To je jediná možnost léčby daleko od Prahy (jak píšete v poznámce), kde byste mohla být s dítětem. Pokud tedy nechcete o dítě přijít. Jestliže budete s rozhodnutím k léčbě otálet, po porodu vám dítě vezmou a umístí do kojeneckého ústavu. Vstupní pohovory pro léčbu na Karlově dělají v Denním stacionáři SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30 (dr. Preslová). Tak to uvažte. Nevím, z čeho a z koho máte obavy, že se o vašem těhotenství dozví - možná, když byste o tom napsala víc - takto s tím těžko můžeme něco udělat. Takže to všechno promyslete a kdyžtak znovu napište.