Vazeni odbornici, dobry den. Obracim se na Vas s prosbou o radu na tento problem: Muj pritel kouril asi 7 jointu marihuany denne. Ted by jsme ale chteli mit dite. Ja jsem se nekde docetla, ze marihuana muze poskodit spermie, proto se obavam, ze bych mohla byt takovou spermii oplodnena a mit pak nezdrave dite a tak jsem pritele pozadala, aby s kourenim marihuany prestal. On mi vyhovel, ale nemuze bez koureni vydrzet, tak kouri aspon cigarety. Tech ale kouri asi 30 denne. Byla tim padem ma prosba na nej spravna? Nemohou cigarety, co se tohoto tyce, uskodit v tomto mnozstvi jeste vice nez tech 7 jointu denne? A pokud je koureni cigaret v tomto ohledu lepsi, mohla bych poprosit take o odpoved na otazku, jak dlouho by jsme meli cekat s pokusy o poceti od doby, kdy marihuanu prestal kourit, pokud chceme mit zdrave dite? Predem Vam velmi dekuji za odpoved a preji pekny den.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pravděpodobnost poškození spermií je celkem malá. Alespoň pokud jsem sledoval zdroje, které používám. Spíše byste si měla odpovědět na otázku, zda váš partner bude dobrý otec. :-) Ohledně toho, co je lepší, zda konopí, nebo cigarety je nejednoduchá odpověď. Myslím, že jedno je za 18 a druhé bez 2 za 20. Ale 7 jointů denně je celkem dost a může být obtíž s takovým člověkem nějak smysluplně komunikovat, zvláště, když budete potřebovat oporu, když budete těhotná. V tomto ohledu jsou myslím ty cigarety lepší. :-) P.s. Pro plod je nejdůležitější vaše chování v těhotenství. Tak držím palce. :-)