pro pana Minarika
myska
Dobry den, nejak neoplyvam internetovymi znalostmi, tudiz jsem holt parkrat neodeslala dotaz, jen nazev ...:-). Chtela bych vam podekovat za radu, nejake ty vitaminy jsem si bleskurychle poridila a citim se o trochu lip, presto se mi nabizi jeste otazka ohledne tech jaternich testu. Tesne pred mym odjezdem do zahranici pred 8 mesici jsem si nechala provest krevni test a vse bylo v poradku. Presto si nejsem jista, jaka je inkubacni doba u zloutenky, mohlo se stat, ze se v testu neobjevila? Po zodpovezeni vaseho dotazu jsem o svem problemu trochu vic popremyslela a mam pocit, ze to neni zas tak hrozny, mozna se vse nakupilo diky memu VELKEMU rozhodnuti odjet pryc, sama, najednou prace az nad hlavu, ve volnem case - sportem ku zdravi- intenzivni studium jazyka a do toho stale se vracejici obraz meho drogoveho ubijejiciho zivota. nejak je toho na me dost, ale na druhou stranu muzu byt stastna, ze si stale vic a vic uvedomuju, co chci a snazim se pro to delat maximum... Vite, ja mam jenom opravdu strach, ze prijde nejaka situace a prestoze fakt nechci brat, stane se to a dam si. jestli mi rozumite. myslim, ze jsem lehce zmanipulovatelna a nevim, jak se vnitrne posilit. Dekuji za cas, ktery jste venoval memu myslenkovemu vylevu. Ja si tady moc o pocitech nepopovidam.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ohledně té inkubační doby - tak ta je 3 až 6 měsíců v případě žlouetenky typu B a C, takže test má možná smysl provést. Co se týče té abstinence - všichni jsme ovlivnitelní a je třeba se snažit najít pokud možno nějakou bezpečnou variantu. - Určitě můžete udělat to, že si budete vybírat přátele a známé a taky prostředí, ve kterém se pohybujete. - Taky můžete pracovat na bezpečných aktivitách, kterými se budete zabývat. - Měla byste se snažit být pokud možno v dobrém zadravotním stavu. Když se člověk cítí přiměřeně dobře, riziko je přeci jen menší. - Můžete být v kontaktu s někým, kdo vám s abstinencí pomůže. Nejde to sice osobně, ale jde to alespoň po netu. - Může se to po..., ale pak je důležité se tím nenechat převálcovat. Můžete začít znova, resp navázat na to, kde jste přestala. Stačí to zatím takhle? :-) A klidně zase napište. :-)