Pervitin?
Jana
Obracím se na Vás s prosbou. Nevím na koho se obrátit, proto zkouším tuto možnost. Mám syna/23 let/ a mám dojem, že bere pervitin. Tvrdí sice že ne, ale veškeré příznaky tomu napovídají. Mám o něho hrozný strach, protože mám pocit, že je blázen. V lednu tohoto roku se odstěhoval do vlastního bytu. Asi před měsícem za mnou přišel, že udal na policii spolupracovníka, protože mu dává do pití pervitin. Tehdy mi vyprávěl, že to všechno zařídil šéf zdejší kriminálky, proptože údajně chodil s jeho dcerou, která fetovala a potratila. Možná bych mu tehdy i věřila, kdyby se tyto projevy nezhoršovaly a nevymýšlel si další nesmyslné konstrukce. Nechci to popisovat hodně obšírně, ale nyní je ve stádiu, kdy napadá mne že mám všechny podplacené, že mu dávají v práci do pití pervitin aby ho zlikvidovali, že má v bytě kanmery, že ho sledují GPS, že je sledován i jeho batoh. Já že jsem zkonstruovala i jeho autohavárii asi před rokem, že jsem zařídila aby mu následně auto vykradli, že jsme mu jeho kamarády feťáky podstrčili, aby jsme ho zlikvidovali, když ne já, tak můj manžel /mimochodem jeho nevlastní otec, ale který se o něho od malinka staral a syn má jeho jméno/. Nutí mně, ať se s ním rozvedu, nebo že ubližuju i našemu druhému synovi, že má otrávené i jídlo doma atd. Je to všechno nesmyslné, když se mu to snažím vysvětlit, že jsem ochotna s ním i chodit někam do léčebny, tak to obrátí proti mně , že on není blázen a že léčit se mám já. Napsal mi kvůli tomu i dva dopisy, kde mne a mého muže jenom napadá a vymýšlí nesmyslné historky. Je to hrozně bolestivé, co mi píše, ale je mi jasné, že to nepíše při plném vědomí. Chci mu pomoci a vůbec nevím jak, neví,m si rady. Řekl mi i, že jestli toto všechno nepřestane, oběsí se. Přiznal, že občas kouří trávu, ale zároveň tvrdí, že pervitin nikdy neměl, že se mu údajně hnusí.Mám o něj hrozný strach. Poraďte mi prosím, alespoň, na koho se mohu obrátit.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, věřím, že to pro Vás musí být opravdu těžké, když s Vámi syn takhle jedná. Rozhodně bych s Vámi ale souhlasila v názoru, že to není normální a "není to on". otázkou je, jestli jedná pod vlivem nějaké drogy (toxická psychóza po pervitinu by Vašemu popisu odpovídala) a nebo jestli jde spíš o nějaké psychické onemocnění, kdy si prostě celou věc s pervitinem vykontruoval stejně jako i to ostatní. Takhle na dálku těžko soudit. Asi by bylo opravdu dobré co nejdříve se obrátit na nějakého odborníka, klidně i sama, pokud syn k tomu nebude svolný. Můžete se spojit buďto přímo s psychiatrem na toxi oddělení v Kosmonosech (Lípy 15, Kosmonosy, 293 06, tel: 326 734 744) nebo navštívit kontaktní centrum pro drogově závislé a jejich příbuzné v Mladé Boleslavi (Galetova 429, Mladá Boleslav, 293 01 tel: 326 322 817). Doufám, že na některé z těchto adres Vám poradí co a jak dál. Pokud by ani jeden z kontaktů nevyšel, napište znovu a najdeme něco dalšího.