Dana
Dobrý den, jsem z Plzně.Prosím o radu,pomoc. synovi je 17let, bere pervitin,kouří marihuanu. byl na léčbě v Řevnicích. dvakrát na detoxu, pořád bere. Stále sháním informace na další léčbu, nikde mi neporadí, nepomůžou, podmínkou je,že musí chtít sám se léčit, jenže on odmítá,líbí se mu nechodit do školy, do práce, jak ho donutím?(( A který feťák chce sám?)) Děkuji, Dana

Odpověděl: Jakub Minařík
Kontaktů na léčby je celkem mnoho. Ale pravda je, že syn musí chtít. Pokud nechce, nezbývá než ho ke chtění nějak přimět. Cest je několik, reálně možné jsou myslí tak 2: 1. Zajít s ním na návštěvu (myslím tím konzultaci) někam, kde ho to dosti vystraší a bude tam reálná možnost, že si ho tam nechají. Myslím tím taková místa jako výchovné ústavy, ... Je to takový efekt zavírajících se mříží. Podmínkou ,aby to fungovalo je, že to funguje jen když emoční věk je spíše blízký dětskému. 2. Způsobit mu nepříjemnosti jinak - přestat doma vařit, prát synovi, ... Prostě se o něj přestat starat. Bere drogy, je dospělý, je to jeho odpovědnost. Když to nebude fungovat, tak je krajní možnost vyhnat jej z domu. Na ulici si člověk většinou během krátké doby ujasní, že tohle není to pravé. Riziko je, že se synovi na ulici může něco stát, extrémní variantou je samozřejmě nějaká fatální příhoda. Obyčejně se vyhnaným z domu nestane nic a skorem všichni zjistí, že vyhnout se drogám a abstinovat může být výhodné. P.s. Jestli jste z Plzně - tak konzultace pro rodiče probíhali v K-centru (sídlí nad divadlem Pod lampou). Dobrý regionální konatkt je také psychiatrická klinika FN, odd. pro léčbu závislostí, vedoucí lékař Dr. Stanislav Kudrle. Poradí vám tam. :-)